Savaitgalio kelionė į Lenkiją su manimi

by - 12:38

Sveiki visi! Nors ir vėluoju, Jūsų prašymu dalinuosi savo mažu tripu į Lenkiją. Visų pirmiausia  ši kelionė truko neilgai, 3 dienas, bet paliko nepaprastą įspūdį. Kartais net nepagalvojam, kad šalys, kurios yra netoli Lietuvos, gali būti ypatingos, įdomios istorija ir turinčios nuostabius gamtos kampelius. Šiandien tai noriu patvirtinti ir pasidalinti savo įspūdžiais :) Keliaujam drauge!

1 diena. Anksti ryte išvykome iš Lietuvos. Ilgai keliavome per Lenkiją. Vakarėjant atvykome į Žemutinės Silezijos sostinę Vroclavą, Odros upės salose įsikūrusį vieną gražiausių Lenkijos miestų. Pasivaikščiojome po miestą, pastatytą ant 12 salų, sujungtų daugiau nei 100 tiltų. Pamatėme universiteto pastatus, Šv. Elžbietos bažnyčią ir daugybę Vroclavo nykštukų – daugiau nei 300 mažų skulptūrėlių, išsibarsčiusių senamiestyje, kuriuos buvo sunku rasti vakarėjančiame mieste. Vroclavo Turgaus aikštėje, vienoje didžiausių Lenkijoje, pasigrožėjome eilėmis spalvingų namų, originaliu fontanu bei senąja rotuše, kuriai pastatyti prireikė beveik dviejų šimtmečių.

2 diena. Vykome į Klodzko miestą, vadinamą mažąja Praha. Trumpai pasivaikščiojome, bei apsilankėme po miestu esančiais tuneliais.Teko įveikti ir patį siauriausią ir žemiausią nykštukų tunelį (buvo linksma). Lankėmės austrų XVII a. pradėtame statyti Klodzko forte, kuris per 200 metų buvo išplėstas ir dabar tai yra didžiausias ir geriausiai išsaugotas fortas Lenkijoje, užimantis 17 hektarų teritoriją. Po pietų keliavome į Stolove kalnų nacionalinį parką, vieną unikaliausių gamtos kampelių Lenkijoje. Dalyvavome nelengvame žygyje (~ 3 val.) po kalnus, dar vadinamų Stalo kalnais, takelių, vingiuojančių tarp įvairių formų smiltainio uolų. Įveikėme siaurus uolų plyšius, kopėme ir leidomės slidžiais akmens laipteliais. Nei lietus, nei sniegas ar aklina tamsa mums nesutrukdė pasidžiaugti kalnų išskirtinumu. Grįžę pasilepinome desertu.

3 diena. Vykome į Švidnicą, kur aplankėme UNESCO saugomą Taikos bažnyčią. Švidnicos bažnyčia, viena iš dviejų didžiausių medinių bažnyčių Europoje, nustebino įspūdingu interjeru – 7500 žmonių talpinanti bažnyčia puošta XVII a. paveikslais, skulptūromis ir ornamentais. Kelionę tęsėme   Ksionžo pilyje, didžiausioje tvirtovėje Silezijos regione. Pilyje, garsioje įspūdingu interjeru, yra daugiau nei 400 kambarių, ją supa gražus parkas su 11 terasų. Ekskursijos metu pamatėme Žaliąją, Baltąją, Kinų sales bei ypatingai puošnią Maksimiljano salę, kurioje vyksta įvairūs koncertai ir kitas pilies patalpas. Pasivaikščiojome, grožėjomės gamtos vaizdais, bei leidomės į pilies tunelius.

Linkiu taip pat aplankyti šias vietas ir patirti daug nuostabių įspūdžių!
Susirašysime visai netrukus naujuose kalėdiniuose įrašuose:)